Sök till BONK

Hur det går till

Rekrytering till Förskolan BONK och till vår ekonomiska förening sker av rekryteringsansvarig förälder. Denne ansvarar för att förse intresserade föräldrar med information om förskolan och vad det innebär att vara förälder på kooperativet och medlem i den ekonomiska föreningen. Intresserade föräldrar är välkomna till öppet hus. Detta anordnas varje termin och annonseras på vår hemsida, samt mailas ut info om till alla i kön.

Förskolan BONK tillämpar ett kösystem med syskonförtur. Plats erbjuds via Stockholms stads kösystem enligt turordning. När en plats blir ledig erbjuds det barn som står först i kö platsen. BONK har inget internt kösystem.

Vill du veta mer om BONK? Hör av dig till vår rekryteringsansvarige förälder på mail barn@forskolanbonk.se

47.jpeg

Gemensamt ansökningssystem i Stockholms stad

Stockholms stad har infört ett nytt gemensamt ansökningssystem för att söka plats i både fristående och kommunal förskola och pedagogisk omsorg/familjedaghem. Logga in på Min barnomsorg (du behöver e-legitimation) och följ instruktionerna.

Stadens kontaktcenter kan svara på frågor om ansökningssystemet på telefon 508 00 508, och på mail forskola@stockholm.se. Du kan läsa mer om det gemensamma ansökningssystemet här http://www.stockholm.se/forskola.